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EDDF Gast
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Verfasst am: Fr Sep 24, 2010 7:37 am Titel: |
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Ach da sind die hin... in FRA Terminal 1 A sind die Sparkassenautomaten nämlich verschwunden.
(Ist ja mal ein nettes Offtopic... hat jemand Ahnung, wo in FRA noch welche sind?) |
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Mace Captain
Anmeldungsdatum: 14.03.2007 Beiträge: 1284
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Verfasst am: Fr Sep 24, 2010 10:05 am Titel: |
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Ja sry,is n Offtopic... aber das ganze paßte gestern noch iwie n bissl zum Thema,wie im wahren Leben:vom Hölzken aufs Stöcksken...
Vlt sollte ich auch mal zum Volksverteiler wechseln... meinen Ansichten entsprechend unterstütze ich ja net wirklich gerade den richtigen Apparat... _________________ "Die fetten Jahre sind vorbei"
SWISSAIR-STORY
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Arthur Dent Captain
Anmeldungsdatum: 31.12.2005 Beiträge: 139
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cremaster Captain
Anmeldungsdatum: 05.12.2009 Beiträge: 162
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Verfasst am: Di Jul 19, 2011 11:42 am Titel: |
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Man beachte:
"The NTSB cited the captain reporting he had not completed the bounced landing recovery procedure training, but he had been trained to maintain a pitch of 7.5 degrees nose up when recovering from a bounced landing. The first officer had completed the bounced landing recovery procedure training where he was shown to maintain a pitch of 7.5 degrees nose up and apply thrust to recover. The chief instructor said however that the simulator was limited in its true sensation of a bounced landing.
The NTSB went on to say: "Although it is not uncommon for jet transport aircraft to experience a small skip or bounce during landing, since it was entered into service in 1990, the MD-11 has had at least 14 events of such severity that the aircraft sustained substantial damage, including 4 events that were complete hull losses. Seven of these events have taken place in the last 2 years. The number and severity of these events raise concerns that MD-11 flight crews are not effectively trained to recognize and arrest high sink rates during landing or to properly control pitch attitude following a hard landing."
Zur Erinnerung: http://www.youtube.com/watch?v=h3eySRvbRyE&feature=related
Sieht schon ein wenig unreal aus wie die Maschine huepft. Man muss sich ernsthaft fragen, warum das Muster noch eine Zulassung hat.
Hier noch eine Gabe aus den pilots forum, es geht auch ohne MD-11:
http://www.youtube.com/watch?v=zxWs9TWfRLA |
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Speedbirdy Captain
Anmeldungsdatum: 11.10.2008 Beiträge: 1798
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Alice D. Captain
Anmeldungsdatum: 16.02.2011 Beiträge: 1881
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Verfasst am: Fr Feb 24, 2012 1:07 pm Titel: |
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Interessanter Bericht und erstaunlich viel Verwüstung. Der schöne Vogel! _________________
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