Pilotenboard.de :: DLR-Test, Lufthansa, AUA, ... :: Infos, Ausbildung, Erfahrungsberichte Foren-Übersicht

 Wiki  ChatChat  FAQFAQ   SuchenSuchen   MitgliederlisteMitgliederliste   BenutzergruppenBenutzergruppen 
 ProfilProfil   Einloggen, um private Nachrichten zu lesenEinloggen, um private Nachrichten zu lesen   LoginLogin   RegistrierenRegistrieren 

18 Stunden in der Luft

 
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen    Pilotenboard.de :: DLR-Test, Lufthansa, AUA, ... :: Infos, Ausbildung, Erfahrungsberichte Foren-Übersicht -> Luftfahrt-News und -Diskussionen
Vorheriges Thema anzeigen :: Nächstes Thema anzeigen  
LHDaniel
Captain
Captain


Anmeldungsdatum: 04.08.2004
Beiträge: 488
Wohnort: 80km südwestlich von FRA

BeitragVerfasst am: Fr Dez 31, 2004 1:17 pm    Titel: 18 Stunden in der Luft Antworten mit Zitat

Passengers describe extra 18 hours on plane
'Seemed like we would have a riot'

SEATTLE, Washington (AP) -- Some of the 300 passengers stuck on an international flight that was delayed 18 hours by fog, regulations and mechanical glitches said the passengers were almost ready to riot as the wait dragged on.

Food and water ran short, and the toilets stopped working before Northwest Airlines Flight 33 finally reached Seattle early Wednesday, 28 hours after leaving Amsterdam.

One man with an infant punched a wall, then ran up an aisle and "charged the cockpit with his baby," passenger Barry Wallis said in an interview broadcast Thursday on NBC's "Today."

"At one point it seemed like we would have a riot towards the end," Wallis said.

The ordeal began when heavy fog prevented the plane from landing in Seattle as scheduled Tuesday afternoon, forcing the pilot to circle the airport until fuel ran low. The plane was then diverted to Moses Lake, Washington, where it sat on a runway for hours while a fresh crew traveled from Minnesota. The airline regulates how many consecutive hours crew members may work.

Passengers initially had to wait onboard because the Grant County International Airport was not equipped to screen international travelers. Officials cleared a terminal and posted sheriff's deputies at the entrances before allowing passengers to leave -- but not until more than after 18 hours after boarding the flight.

"It's like we're hostages without being in any kind of hostage situation," passenger Misha Shmidt told The Seattle Times from the plane Tuesday night.

Mechanical problems delayed the relief crew's flight, but even after it arrived, more bad weather forced Flight 33 to wait again.

John Castle, who was traveling with his family, described the atmosphere as "stale, foul and we're all tired."

One man had to be taken off the plane by medics, and a second passenger was treated for an undisclosed medical emergency. One passenger was given an oxygen mask, Wallis said. Northwest spokeswoman Mary Stanik said she had no immediate information about their conditions.

Pizza and soda were eventually brought on board and the toilets were repaired.

Stanik apologized for the problems and said passengers would receive a gift pack that included phone cards and vouchers for a free ticket anywhere Northwest flies in the United States and Canada.

Customs spokesman Mike Milne said the passengers were kept on board to ensure security and follow the law. "We're not doing it to be mean," he said.

Quelle ist CNN

Finde ich irgendwie ganz schön arg was in der Maschine los war. Gesundheitliche Probleme, unruhige Passagiere, etc., auch wenn wohl manche Sachen ein wenig übertrieben dargestellt scheinen.

Was haltet ihr generell von Ultra-Langstreckenflügen alla DXB-JFK (EK A345) oder SQ mit ihren Flügen nach LAX oder EWR (Newark) ?

Wäre schon, wenn eine Diskussion entstehn würde Wink .

Ich generell finde, dass das ganze alleine aufgrund des Zeitgewinns eine gute Sache ist, vor allem für Vielflieger (Manager, etc.).
Jedoch denke ich auch, dass leichter gesundheitliche Probleme entstehen können und dagegen muss vorgegangen werden. Schon ein größerer Sitzabstand ist auf alle Fälle angebracht und hier hat SQ eine große Vorreiterrolle.
Zum anderen finde ich es gut, dass, wie auf allen Langstreckenflügen von SQ, immer kleine Snacks, Muffins, Kaffee, etc. zu jeder Zeit verfügbar sind.

Schöne Grüße

Daniel
_________________
When once you have tasted flight you will always walk the earth with you eyes turned skywards. For there you have been and there you will always be.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden
Beiträge der letzten Zeit anzeigen:   
   
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen    Pilotenboard.de :: DLR-Test, Lufthansa, AUA, ... :: Infos, Ausbildung, Erfahrungsberichte Foren-Übersicht -> Luftfahrt-News und -Diskussionen Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Seite 1 von 1

 
Gehe zu:  
Du kannst keine Beiträge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beiträge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht mitmachen.