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Vishal NFFler

Anmeldungsdatum: 16.12.2007 Beiträge: 17
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Verfasst am: So Jan 06, 2008 12:10 pm Titel: Boeing or Airbus ? |
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Hi,
Does anyone here know that, can people after the training, choose if they want to work for Boeing or Airbus.
Is it possible that people can say I want to work for Boeing, or is it only when you're a Captain ?
Thanks. |
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JakobW Captain

Anmeldungsdatum: 29.12.2006 Beiträge: 420
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Verfasst am: So Jan 06, 2008 12:24 pm Titel: Re: Boeing or Airbus ? |
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Vishal hat folgendes geschrieben: | Hi,
Does anyone here know that, can people after the training, choose if they want to work for Boeing or Airbus.
Is it possible that people can say I want to work for Boeing, or is it only when you're a Captain ?
Thanks. |
What? I'm sorry, would you please explain and clarify your question a little? Are you reffering to working FOR Lufthansa ON Boeing or Airbus? Or do you really mean to work FOR Boeing or Airbus? I would assume you mean working for Lufthansa.
If that is the case, then yes, you can chose your aircraft. Coming out of flight school you have the choise between B737, A320 and A300 on Mainline Lufthansa (Passaga), or A320 at Germanwings. Later on in your carer you may decide between B747, A340/A330, MD11 (Cargo) and soon A380. There is however a difference in waiting times until you can hold the aircraft of your chioce. It depends on your own seniority (relative longetivity within the company) and the company's needs. At the moment you can hold 320 right out of flight school, 737 with a few months wait (I think) and I don't know how long for the A300. On long-haul Lufthansa is desperate for A340/A330 Pilots so can hold that very quickly as well as the MD11. B747 will take a few years wait. It can happen that you are "forced" to work the A340/A330 after flying short-haul for some time. You do however have the chance to change fleets once more if that happens (eg to 747). Normally you stay on one fleet after you have changed to long-haul. Only when upgrade comes by do you change "back" to short-haul.
i think that summs it up pretty well. A quick search will bring up more precise answers than mine. You have to be able to understand German in order to work for Lufthansa so if you cannot understand the posts on this board it will be (almost) impossible for you to work for Lufthansa in the first place.
Best wishes
Jakob |
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Vishal NFFler

Anmeldungsdatum: 16.12.2007 Beiträge: 17
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Verfasst am: Di Jan 08, 2008 10:08 pm Titel: |
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Yes, I mean working for Lufthansa and than later choosing a aircraft. Thanks for the reply 
Zuletzt bearbeitet von Vishal am Mi Jan 09, 2008 10:20 am, insgesamt einmal bearbeitet |
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ncarlos Captain


Anmeldungsdatum: 04.11.2006 Beiträge: 274
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Verfasst am: Di Jan 08, 2008 10:24 pm Titel: |
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I have a question. When i visit a privat flight school and succes my atpl there which typrerating shall i make? boeing or Airbus?What is your opionion?
mein englisch ist grottenschlecht tut mir leid  _________________ DFS 1. Phase
DFS 2.Phase
DFS Gerätetest:
DFS 3.Phase: 11.08-14.08 OUT!
Studium: Schiffbau und Meerestechnik
After Study Swiss, Turkish Airlines, Air Berlin, Lufthansa |
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Moonlight Captain


Anmeldungsdatum: 27.09.2005 Beiträge: 1357 Wohnort: Baden-Württemberg  |
Verfasst am: Mi Jan 09, 2008 11:10 am Titel: |
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In my opinion ist es Sache des Arbeitgebers, dir das Type Rating zu zahlen. Mit ~80.000 €, die du in den ATPL investiert hast, ist das wohl das Mindeste, was man neben einer Anstellung erwarten kann.
Aber gut, die Realität sieht wie so oft leider anders aus und es werden bevorzugt Leute eingestellt, die schon ein Rating haben. Klaro, so muss der Arbeitgeber gar kein Geld mehr in dich reinstecken, außer eben das Gehalt.
Allerdings macht man sich mit bereits vorhandenem Typerating doch ein Stück unabhängiger: Macht man ein 737-Rating, kann man nur bei Gesellschaften fliegen, die auch 737 haben. Das gleiche Problem dann, wenn man ein A320 Rating macht. Außerdem wirds bei kleineren Executive Unternehmen dann wohl auch nix mehr, weil die zumeist Business Jets betreiben.
Also, es hängt eigentlich davon ab, wo du dich nachher bewerben willst. Um möglichst flexibel zu bleiben, sollte man meiner Meinung nach, erstmal gar kein Rating dranhängen. Wenn man dann eine sichere Zusage von einer Fluggesellschaft hat, die das Rating nicht zahlen will, kann man's ja immer noch dranhängen oder die Kosten für das Rating erstmal vom Unternehmen vorstrecken lassen und dann zurückzahlen.
Denn ganz so billig ist ein Typerating nun leider auch nicht. _________________
~ Wenn die Zeit kommt, in der man könnte, ist die vorüber, in der man kann ~ |
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EDDF Gast
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Verfasst am: Mi Jan 09, 2008 1:58 pm Titel: |
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Hallo ncarlos, das ist keine Schande und zur Not gibt es auch den www.online-translator.com.
Klappt prima!
Zum Spaß habe ich einfach Mal Moonlights Post reingesteckt (ich hoffe er verzeiht mir) und schon haben wir´s in Englisch:
Online-Tanslator.com hat folgendes geschrieben: | In my opinion it is a thing of the employer to pay to you the Type rating. With ~80,000 € which you have invested in the ATPL is probably the least what one can expect beside an employment. But well, the reality looks like so often, unfortunately, different and it are put preferentially people who already have a rating. Klaro, so the employer has to do no more money in you reinstecken, except just the salary.
Indeed, one makes to himself with already available Typerating, nevertheless, a piece more independent: If one does a 737 rating, one can fly only at the societies which also have 737. The same problem when one does an A320 to rating. In addition, wirds with smaller Executive enterprises then probably also nothing more because the mostly business pursue jets.
So, it depends, actually, on where you want to apply after. To remain very adaptable, one should tag on in my opinion, first no rating. If one has then a sure assent of an airline which does not want to pay the rating, one can still tag on on it or the costs for the rating first from the enterprise allow to stretch out and then pay back. Since, unfortunately, now completely so cheap a Typerating is not also. |
Krass, so schräg das ist, ich glaub man würde es sogar verstehen. Am besten gefällt mir der Satz:
Klaro, so the employer has to do no more money in you reinstecken, except just the salary.
Wie wahr!
Gruß. |
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Moonlight Captain


Anmeldungsdatum: 27.09.2005 Beiträge: 1357 Wohnort: Baden-Württemberg  |
Verfasst am: Mi Jan 09, 2008 4:32 pm Titel: |
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OK, ab jetzt nur noch Posts mit Copyright-Zeichen  _________________
~ Wenn die Zeit kommt, in der man könnte, ist die vorüber, in der man kann ~ |
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Moehl88 Gast
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Verfasst am: Mi Jan 09, 2008 5:01 pm Titel: |
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If one does a 737 rating, one can fly only at the societies which also have 737.
Der ist auch geil . |
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Dreamliner Captain


Anmeldungsdatum: 12.04.2007 Beiträge: 1776
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Verfasst am: Do Jan 10, 2008 1:06 am Titel: |
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Nice thread but why do you speak english???
@Vishal: Where are you from?From England? _________________ ABI08 (3.2) ✓
Wehrdienst ✓
BU Material ✓
LH-Infotag ✓
FH Aachen LRT ✓
Traumberuf Pilot-Denn wer hat sonst die ganze Welt zum Arbeitsplatz? |
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Vishal NFFler

Anmeldungsdatum: 16.12.2007 Beiträge: 17
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Verfasst am: Sa Jan 12, 2008 12:47 pm Titel: |
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Dreamliner hat folgendes geschrieben: | Nice thread but why do you speak english???
@Vishal: Where are you from?From England? |
No, from India.  |
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