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Metzel Senior First Officer
Anmeldungsdatum: 11.02.2007 Beiträge: 49
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Verfasst am: Do März 01, 2007 6:21 pm Titel: Andere Länder andere Regelungen?? |
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Moin,
war heut beim Augenarzt: Rechts Sehsträkre unter 50%, dazu noch eine "Grünblindheit", lateinisch: "Deuteranopie". Ich denke in Deutschland oder Europa kann ichs vergessen Pilot zu werden.
Gibt es englisch-sprachige Länder wo die Regeleungen in diesem Bereich anders sind? Ich hatte da an die USA gedacht....!? |
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bearbus Captain
Anmeldungsdatum: 18.02.2006 Beiträge: 762
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Verfasst am: Do März 01, 2007 6:49 pm Titel: |
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In den USA sind zwar die medizinischen Kriterien nicht so hoch, jedoch ist es dort viel, viel schwerer Pilot zu werden. Gab schon mehrere Threads dazu... Man muss drüben im Land der unbegrenzten Möglichkeiten wirklich ganz unten anfangen. Schau mal SuFu dazu... |
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Flzg Captain
Anmeldungsdatum: 29.09.2006 Beiträge: 318
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Verfasst am: Do März 01, 2007 8:27 pm Titel: |
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Zumindest mit Brille muss ein Pilot in jedem Land eine Fernsicht vom mindestens 100% (20/20) erreichen. Hier die Regelungen der USA:
Zitat: | FAR Part 67 MEDICAL STANDARDS AND CERTIFICATION
Subpart B - First Class Airman Medical Certificate
Sec. 67.103
Eye.
Eye standards for a first-class airman medical certificate are:
(a) Distant visual acuity of 20/20 or better in each eye separately, with or without corrective lenses. If corrective lenses (spectacles or contact lenses) are necessary for 20/20 vision, the person may be eligible only on the condition that corrective lenses are worn while exercising the privileges of an airman certificate.
(b) Near vision of 20/40 or better, Snellen equivalent, at 16 inches in each eye separately, with or without corrective lenses. If age 50 or older, near vision of 20/40 or better, Snellen equivalent, at both 16 inches and 32 inches in each eye separately, with or without corrective lenses.
(c) Ability to perceive those colors necessary for the safe performance of airman duties.
(d) Normal fields of vision.
(e) No acute or chronic pathological condition of either eye or adnexa that interferes with the proper function of an eye, that may reasonably be expected to progress to that degree, or that may reasonably be expected to be aggravated by flying.
(f) Bifoveal fixation and vergence-phoria relationship sufficient to prevent a break in fusion under conditions that may reasonably be expected to occur in performing airman duties. Tests for the factors named in this paragraph are not required except for persons found to have more than 1 prism diopter of hyperphoria, 6 prism diopters of esophoria, or 6 prism diopters of exophoria. If any of these values are exceeded, the Federal Air Surgeon may require the person to be examined by a qualified eye specialist to determine if there is bifoveal fixation and an adequate vergence-phoria relationship. However, if otherwise eligible, the person is issued a medical certificate pending the results of the examination. |
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Metzel Senior First Officer
Anmeldungsdatum: 11.02.2007 Beiträge: 49
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Verfasst am: Do März 01, 2007 8:28 pm Titel: |
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Mhm shit da hab ich mit meien 50% und der Grünblindheit wohl keine Chance, naja war n schöner Traum Pilot zu werden........... |
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