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Pilot jokes
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JakobW
Captain
Captain


Anmeldungsdatum: 29.12.2006
Beiträge: 420

BeitragVerfasst am: Mo März 05, 2007 8:53 am    Titel: Pilot jokes Antworten mit Zitat

Hallo! Ich habe vor kurzem in einem anderen Forum diese Witze gelesen und dachte, ich schreibe sie hier mal rein. Vielleicht gefallen sie ja. Manche kannte ich schon, manche nicht! Viel Spaß!

Zitat:
The difference between a duck and a co-pilot? The duck can fly.
A check ride ought to be like a skirt - short enough to be interesting, but long enough to cover everything.

Speed is life.
Altitude is life insurance.

It only takes two things to fly: airspeed and money.

The three most dangerous things in aviation
A Doctor or Dentist (or a controller) in a Bonanza;
Two captains in a DC-9;
A flight attendant with a chipped tooth.

Aircraft Identification:
If it's ugly, it's British.
If it's weird, it's French.
If it's ugly and weird, it's Russian.

Without ammunition, the USAF would be just another very expensive flying club. (Is it true R Dub?)

The three best things in life are a good landing, a good orgasm, and a good bowel movement. A night carrier landing is one of the few opportunities to experience all three at the same time.

The similarity between air traffic controllers and pilots? If a pilot screws up, the pilot dies. If ATC screws up, the pilot dies.

It's better to break ground and head into the wind than to break wind and head into the ground.

The difference between flight attendants and jet engines is that the engines usually quit whining when they get to the gate.

New FAA motto: "We're not happy, till you're not happy."

A copilot is a knot head until he spots opposite direction traffic at 12 o'clock, after which he's a goof-off for not seeing it sooner.

If something hasn't broken on your helicopter--it's about to.

"I give that landing a 9.....on the Richter scale." (believed to have been said by Robert Williams aka R Dub)

Basic Flying Rules:
1. Try to stay in the middle of the air.
2. Do not go near the edges of it.
3. The edges of the air can be recognized by the appearance of ground, buildings, sea, trees and interstellar space. It is much more difficult to fly in the edges.

Unknown landing signal officer to carrier pilot after his 6th unsuccessful landing attempt: "You've got to land here son. This is where the food is."
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Trooper
Navigator
Navigator


Anmeldungsdatum: 15.02.2007
Beiträge: 41

BeitragVerfasst am: Mo März 05, 2007 12:13 pm    Titel: Antworten mit Zitat

Laughing Nicht schlecht! Ich hab da auch noch ein paar gefunden. Hoffe die sind noch nicht alle bekannt.

Zitat:
Tower (in Stuttgart): Lufthansa 5680, reduce to 170 knots.
Pilot: Das ist ja wie in Frankfurt. Da gibt's auch nur 210 und 170
Knoten...Aber wir sind ja flexibel.
Tower: Wir auch. Reduce to 173 knots.

Tower: Have you got enough fuel or not?
Pilot: Yes.
Tower: Yes what??
Pilot: Yes, SIR!

Tower: Delta Zulu Romeo, turn right now and report your heading.
Pilot: Wilco. 341, 342, 343, 344, 345...

Tower: Lufthansa 893, number one, check for workers on the taxiway.
Pilot: Roger...(Nach kurzer Pauser)...We've checked the workers, they
are all working.

Eggenfelden Info : D-EXXX pls. report persons aboard.
D-EXXX (C-172) : Pilot and two pax and one dog.
Eggenfelden Info (after Cessna finally bounced to stop) : Assume the
Pilot in Command was the dog ?

Anlass genug fuer einen kleinen ergänzenden Beitrag aus Zuerich
(RWY = Runway):
Ich sass in einer C-172 und hoerte mir den Funkverkehr so mit, als
folgendes
geschah.
Eine kurze Beschreibung von Zuerich Airport an diesem Morgen: Take-off
RWY 28 Landing RWY 16, alternate 14
Tower: Alitalia 194 - taxi to rwy 28, hold short
AZ194: Ahhh, yes, taxi to rwy 28
Tower: AZ194, cleared for take-off
AZ194: Ahhh, two minutes, need preflight (checks)
30 Sekunden spater...
Tower: Alitalia 194, YOU ARE CLEARED FOR TAKE OFF NOW.
AZ194: Ehmmm, yes, yes, take off in two minutes
....In der Zwischenzeit: Rwy 16 hatte eine 737 mit einem Platten, Rwy 14 war ueberlastet, also nahm man eine 767 von Cincinnati auf 28. Die Crew der 767 war nun 8 Stunden unterwegs...
Tower:Alitalia 194, expedite take-off, we have Delta 767 final on 28
2miles!
AZ194: Ahhh, we need 30 more seconds...
DL104: Hey Spaghetti, take-off or I'll fuck you from behind!
Ich konnte mich im Cockpit kaum erholen - die AZ194 hob Space-Shuttle
maessig ab..."

_________________
BU: 05. / 06.12.06 Smile
FQ: 13. / 14.02.07 Very Happy
Medical: 27.02.07 Laughing
Arrow NFF
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JakobW
Captain
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Anmeldungsdatum: 29.12.2006
Beiträge: 420

BeitragVerfasst am: Mo März 05, 2007 1:13 pm    Titel: Antworten mit Zitat

Trooper hat folgendes geschrieben:
Laughing Nicht schlecht! Ich hab da auch noch ein paar gefunden. Hoffe die sind noch nicht alle bekannt.

Zitat:
(...)

Anlass genug fuer einen kleinen ergänzenden Beitrag aus Zuerich
(RWY = Runway):
Ich sass in einer C-172 und hoerte mir den Funkverkehr so mit, als
folgendes
geschah.
Eine kurze Beschreibung von Zuerich Airport an diesem Morgen: Take-off
RWY 28 Landing RWY 16, alternate 14
Tower: Alitalia 194 - taxi to rwy 28, hold short
AZ194: Ahhh, yes, taxi to rwy 28
Tower: AZ194, cleared for take-off
AZ194: Ahhh, two minutes, need preflight (checks)
30 Sekunden spater...
Tower: Alitalia 194, YOU ARE CLEARED FOR TAKE OFF NOW.
AZ194: Ehmmm, yes, yes, take off in two minutes
....In der Zwischenzeit: Rwy 16 hatte eine 737 mit einem Platten, Rwy 14 war ueberlastet, also nahm man eine 767 von Cincinnati auf 28. Die Crew der 767 war nun 8 Stunden unterwegs...
Tower:Alitalia 194, expedite take-off, we have Delta 767 final on 28
2miles!
AZ194: Ahhh, we need 30 more seconds...
DL104: Hey Spaghetti, take-off or I'll fuck you from behind!
Ich konnte mich im Cockpit kaum erholen - die AZ194 hob Space-Shuttle
maessig ab..."


HAHAHA! Der ist ja mal geil! Kann man hier eigentlich Audiodateien anhängen? Ich hätte da noch eine lustige ATIS_Ansage...
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bucken
Captain
Captain


Anmeldungsdatum: 27.10.2005
Beiträge: 117

BeitragVerfasst am: Mo März 05, 2007 2:13 pm    Titel: Antworten mit Zitat

Ich wollte auch kurz einen zum besten geben:

Passiert ist das ganze letzte Woche in München. Wir standen an der 26R und warteten auf den Take Off. Es war recht viel los, wir warteten also nicht alleine. Am anderen Ende des Funks saß eine junge nette Dame, die wohl etwas im Stress war. Dennoch schickte Sie souverän eine Maschine nach der anderen in die Welt hinaus.
Schließlich waren wir dran: Line Up, Take Off, Gear Up, Acceleration für Flap Retraction. Was noch fehlte war der erlösnde Funkspruch, der uns zu Departure Schicken sollte. (Unser Callsign weiß ich nicht mehr. Nehmen wir 8LE)

Tower: LH8LE, line up 26 R and wait.

Wir schauten uns beide im Cockpit fragend an...

LH8LE: ÄÄhhm, LH8LE, we just went airborne Mam.

kurze stille am Funk, dann eine sichtlich erleichterte Frauenstimme:

Tower: Dann ist ja gut. LH8LE, change of Departure 123.9, auf Wiedersehen.

Bei uns war nur noch schallendes Gelächter im Cockpit.

Mag jetzt nicht so komisch erscheinen, war es aber!

Grüße
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LH_Pilot
Gast





BeitragVerfasst am: Mo März 05, 2007 2:44 pm    Titel: Antworten mit Zitat

Hi bucken,

Ich wollte dich mal fragen ,wie du zum Piloten geworden bist.Auch durch BU und FQ...oder hase alles selbst finanziert?
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bucken
Captain
Captain


Anmeldungsdatum: 27.10.2005
Beiträge: 117

BeitragVerfasst am: Mo März 05, 2007 2:46 pm    Titel: Antworten mit Zitat

www.324nff.de
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danielson
Captain
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Anmeldungsdatum: 25.11.2006
Beiträge: 212
Wohnort: Frankfurt am Main (Mainhatten)

BeitragVerfasst am: Mo März 05, 2007 4:37 pm    Titel: Antworten mit Zitat

Hier mal ein paar Fliger/Segelfliegerweisheiten.
Sind zwar nicht so witzig, aber egal Very Happy

"Schaust du dem Windsack ins Maul, ist was faul."

"Es gibt alte Piloten und es gibt tollkühne Piloten, es gibt aber keine alten tollkühnen Piloten."

"Cumuluswolken sind wie Frauen. Die Nächste sieht auch immer besser aus."

"Auf dem Rücken musst du drücken, sonst gehst du Radiesschen pflücken!"

"Vom Hoch in's Tief gehts meistens schief"

Merken der Transpondercodes:
7500 / Flugzeugentführung: seven-five = Man with knife!
7600 / Funkausfall: seven-six = Im Funk geht nix!
7700 / Notfall: seven-seven = Goto heaven

"Bei Frauen und Cirren kann man sich irren."

"Astir fliegen ist wie onanieren - jeder macht es, jeder liebt es, aber keiner gibt es offen zu..."


ganz lustig finde ich auch die Merksprüche zum VASI.
VASI ist eine Anflughilfe, mit der man anhand von roten und weißen Lichtern neben der RWY sehen kann, ob man auf dem Glideslope ist.

Rot auf Rot: Bald bist du tot

Rot auf Weiß: 1er Preis

Weiß auf Weiß: Bald landest du im Mais


mfg
Daniel
_________________
Wer kämpft, kann verlieren. Wer nicht kämpft, hat schon verloren.
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JakobW
Captain
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Anmeldungsdatum: 29.12.2006
Beiträge: 420

BeitragVerfasst am: Mo März 05, 2007 6:50 pm    Titel: Antworten mit Zitat

Ich habe mit der Zeit noch ein paar lustige Funksprüche gesammelt. Hier ein paar:

ATC: "United heavy XXX traffic at 12, a Fokker f100, 5000'"
UNITED: "I've waited my whole life to say this, We have the little fokker in sight"

Delta: "Ground, Delta 123 we need to do a crossbleed start and we don't want to blow the little RJ behind us."

Continental Express RJ: "Ground, tell Delta they can blow us!"

Zitat:
We where on final into GNV on time and a fellow air shuttle (mesa) had maintenance problems leaving more than three hours late. But anyways they where cleared for takeoff we saw them lift off and about 150-200 agl the plane banked sharply to the right.

Tower: Air Shuttle do you have an engine failure?

Air Shuttle: No, we almost hit a fu@$ing terradactyl.

Air Shuttle: (after a good minute) Sir do you have a phone number for me?

Tower: Laughter (no words for some time) no, no that was so funny the other two guys are still rolling around on the ground. Air Shuttle contact departure good day.

Air Shuttle: Thanks good day.


Zitat:
Going into PSC one sunny saturday afternoon - empty - dispatch allowed us at the last minute to overfly and go on to ALW. When we terminated the approach, the tower asked us if we were going around and my F/O said - "Nah. we saw the women, we're going to Walla Walla"


American: Ground, American 123 taxi with whatever....
Ground: American do you have the orange 737 just ahead?
American: Affirmative
Ground: American, follow those hooters to the runway.

And believe it or not in a very professional and unflappable manner:

American: Roger, following those hooters wherever they go.

Female ATC: Airline123 descend and maintain FLxxx.

Airline 123: Descend FLxxx pilots discretion.

Female ATC reams the pilot: DESCEND NOW! IF I WANTED YOU TO GO AT PILOTS DESCRETION, I WOULD HAVE SAID.......BLAH BLAH BLAH.

Huge pregnant pause, dead quiet.

Finally an unidentified voice says: Was I married to you once?

So, das muss erstmal reichen. Hat jemand noch mehr lustige Sachen? Ich lache gerne... Very Happy Cool

Greetz
Jakob
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JakobW
Captain
Captain


Anmeldungsdatum: 29.12.2006
Beiträge: 420

BeitragVerfasst am: Mo März 05, 2007 6:57 pm    Titel: Antworten mit Zitat

Achja, einen guten hab ich noch:
Zitat:
After sitting in line on the ground in Ohare for over an hour, we were finally like #5 for takeoff. An AE ERJ was 3 in front of us.

Twr: AEagle XXX, your next for takeoff, taxi up and hold short.

AEagle: Uh we need another 2 miniutes.

Tower: By the time you take off, it will be 2 minuites.

AEagle: (in a cocky voice) Not by our watch, we will only have 1:15 secs.

Twr: Ok, do you see that big open space to your right?

AEagle: Uh, yes

Twr: Go ahead and taxi over there for me, youre now #34 for takeoff

AEagle: Nevermind, we dont need the 2 miniutes anymore

Twr: United XX, cleared for TO as soon as the eagle erj gets out of your way.

I was throwin tears like a sprinkler system laughing so hard after that.
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Maak²
Captain
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Anmeldungsdatum: 07.05.2006
Beiträge: 187

BeitragVerfasst am: Mo März 05, 2007 7:21 pm    Titel: Antworten mit Zitat

Zitat:
The German controllers at Frankfurt Airport were often short-tempered. They not only expected you to know your parking location but how to get there without any assistance from them. So it was with some amusement that we (PanAm 747) listened to the following exchange between Frankfurt ground and a British Airways 747 (radio call Speedbird 206) after landing.
Speedbird 206: "Good morning Frankfurt, Speedbird 206 clear of the active."
Ground: "Guten morgan, taxi to your gate."
The British Airways 747 pulls onto the main taxiway and stops.
Ground: "Speedbird, do you not know where you are going?"
Speedbird 206: "Stand by, ground, I'm looking up the gate location now."
Ground (with typical German impatience): "Speedbird 206, have you never flown to Frankfurt before?"
Speedbird 206 (coolly): "Yes, in 1944. But I didn't stop."
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Trooper
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Anmeldungsdatum: 15.02.2007
Beiträge: 41

BeitragVerfasst am: Mo März 05, 2007 7:28 pm    Titel: Antworten mit Zitat

@Maak²
Laughing Laughing Laughing Der ist echt nicht schlecht
_________________
BU: 05. / 06.12.06 Smile
FQ: 13. / 14.02.07 Very Happy
Medical: 27.02.07 Laughing
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Maak²
Captain
Captain


Anmeldungsdatum: 07.05.2006
Beiträge: 187

BeitragVerfasst am: Mo März 05, 2007 8:02 pm    Titel: Antworten mit Zitat

Thx, hab no einen, aber der wär etwas länger (und au auf Englisch)......Sagt ob ihrs wollt.....Ist ein Zitat aus dem Buch "Sled Driver" von Brian Shul, einem SR71-Piloten.....und ich finds immer wieder lustig!
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