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Mal ins Cockpit schauen....
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Typhoon88
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Anmeldungsdatum: 04.03.2007
Beiträge: 949

BeitragVerfasst am: Do Okt 04, 2007 3:47 pm    Titel: Antworten mit Zitat

schön dass wir uns alle einig sind Cool Laughing
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Takara
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Anmeldungsdatum: 23.03.2007
Beiträge: 701
Wohnort: Bochum

BeitragVerfasst am: Do Okt 04, 2007 4:10 pm    Titel: Antworten mit Zitat

ja, ich bin immer das opfer...... Confused

also jungs, ich hab genuegend Roecke im Angebot.
Jeansrock bis unter die Po-Backen mkit schmetterlingaufdruck, brauner jeansrock/etwas laenger, schwarzer mit saum, schwarzer mit totenkoepfen, schwarz mit hasen-aufdruck.....blablabla......

hab auch die passenden strumpfhosen, also bedient euch *rofl*
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~ No guts - no glory ~

"Der Airbus (lat. Luftomnibus, kurz Luftbus) war neben der Luftgitarre eine der größten Erfindungen der 80er Jahre"



Bremen Infotag III 25.4.2008
SAT Infotag 10.09.2008
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Typhoon88
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Anmeldungsdatum: 04.03.2007
Beiträge: 949

BeitragVerfasst am: Do Okt 04, 2007 4:18 pm    Titel: Antworten mit Zitat

höhö für jeden also was dabei meinst du? Very Happy
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Aviator05
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Anmeldungsdatum: 28.04.2005
Beiträge: 450
Wohnort: NRW

BeitragVerfasst am: Do Okt 04, 2007 4:20 pm    Titel: Antworten mit Zitat

Hallo!

Danke Takara!

Scheint für jeden was dabei zu sein....

Wir müssen diesen Geblabbel aber nicht bis ins Unermessliche ausweiten. Genug mit dem Quatsch. Ich hab damit angefangen und ich möchte nicht, dass dieser Thread noch weiter verschandelt wird.

Falls jemand wieder etwas sinnvolles zu diesem Thema ´Mal ins Cockpit schauen...´ beitragen kann, bitte schön!

Happy landings
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"We have clearance, Clarence."
"Roger, Roger."
"What's our vector, Victor ?"
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Takara
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Anmeldungsdatum: 23.03.2007
Beiträge: 701
Wohnort: Bochum

BeitragVerfasst am: Do Okt 04, 2007 4:26 pm    Titel: Antworten mit Zitat

*nick*
*roecke und struempfe verteil*
Nun wieder alle brav hinsetzen Maedels.......uuuuuhh jungs Cool


ist eigendlich an der Aussage was dran: wir duerfen niemanden in jumpseat lassen wenns nach UK geht.

oder wollte man mich nur verkackeiern und troesten. Denn wieso sollte es denn (laut Kapitaen) moeglich sein auf einem Flug nach Spanien bessere Chancen zu haben?
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Aviator05
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Anmeldungsdatum: 28.04.2005
Beiträge: 450
Wohnort: NRW

BeitragVerfasst am: Do Okt 04, 2007 4:35 pm    Titel: Antworten mit Zitat

Zitat:
ist eigendlich an der Aussage was dran: wir duerfen niemanden in jumpseat lassen wenns nach UK geht.


Vielleicht hilft das ein bisschen weiter.

Quelle: anderes Forum

- - - - -
8.3.12.2.2. FLIGHTS FROM, TO AND OVER UK
No person other than Flight Crew Members assigned to a flight shall have admission to or be carried on the flight deck unless that person is:

a. An operating crew member scheduled on the duty roster (e.g. personnell required
for flight duties like a Senior F/O, an additional cabin attendant, a technician
required for the flight)

b. A representative of the German authority responsible for certification, licensing or inspection if this is required for the performance of his official duties.

c. ((name of the airline this manual is from)) Crew Members on duty travel holding a valid Company ID (which
includes a so called Zuverlässigkeitsüberprüfung according to § 7 LuftSiG) and a valid duty travel ticket.

- For persons under c., the Commander himself may grant admission to the
Flight Deck by filing the "Admission to Flight Deck Certificate".

- The Certificate must be stored into the Flight OPS Return Envelope.

d. Crew Members of other German Airlines on duty travel holding a valid Company
ID (which includes a so called Zuverlässigkeitsüberprüfung according to § 7 LuftSiG).

- All persons specified under d. must be in possession of a duty travel ticket
and the "Admission to Flight Deck Certificate", issued by the
authorised personnel prior to flight.
This Admission to Flight Deck Certificate for persons under d. will be issued only
by the:
- Accountable Manager or
- Postholder Flight Operations
- In his absence, the deputy of the Postholder Flight Operations may issue the Flight Deck Admission Certificate. Deputies are the:
- Head of Policy, Planning & Standards
- Head of Fleet BAE
- Head of Fleet CRJ

e. In exceptional cases, the Accountable Manager or Postholder Flight Operations
only will issue a "Admission to Flight Deck Certificate" to other persons.

f. Persons specified under d. and e. must be in possession of a duty travel ticket and the "Admission to Flight Deck Certificate" which has to be applied for
from ((name of the airline this manual is from)) at least 7 days before flight. Upon application, Flight Operations
will issue the "Admission to Flight Deck Certificate" with an identification
number (see right side top corner).

g. The commander will receive the information of a granted "Admission to Flight Deck" which was given by the authorised personnel, prior to flight. The information to the commander may be given by means of Fax, ACARS, SMS or e-mail stating the issued number of the application for crosscheck.

8.3.12.3. APPLICATION PROCEDURE

It is required that persons under 8.3.13.2.1 d. and e. and 8.3.13.2.2. d. and e. request the Admission to Flight Deck by fax seven (7) days before the respective flight. The "Admission to Flight Deck Certificate" will be returned to the Fax. No. mentioned by the applicant. This Fax-Certificate stays with the person for whom the
application is made. The person will hand over the Certificate to the Commander who will be informed prior flight by Flight Operations.
The Certificate must be stored into the Flight OPS Return Envelope.
A copy of this Certificate has to be filed by the department of the Postholder Flight Operations.

8.3.12.4. FLIGHT DECK ADMISSION REQUIREMENTS

The Commander himself and his First Officer must be present on the flight deck. They shall ensure that the person for whom the application is made is instructed to keep the safety belt/safety harness fastened at all times and not to touch any controls, switches, instruments, circuit breakers.
Such person must be briefed on all safety aspects in connection with the seat, e.g. handling of emergency equipment, evacuation routes, use of seat belts and behavior on the flight deck. (The flight deck must be equipped with a seat with safety belt/safety
harness and the requirements concerning supplemental oxygen must be met.)
In the event of an abnormal situation or in the interest of safety such person should be excluded from the flight deck if possible.

- - - - - - - - - - - -

ADMISSION TO FLIGHT DECK

GENERAL

In general the person granted permission to flight deck should stay on the flight deck during the entire flight with the flight deck door locked.

The final decision regarding admission to the flight deck rests with the commander, who normally shall request credentials of identification in accordance with the Admission to
Flight Deck Certificate of such person before granting admission. The commander may only grant admission to flight deck, provided that no seat is available in the cabin. The commander can refuse the admission to flight deck, even if the applicant holds a valid "Admission to Flight Deck Certificatel" issued by ((name of the airline this manual is from)) . The commander shall
not ignore the LuftSiG and the regulations in § 16 c Abs 1 und 2 of the 5. DV LuftBO (e.g. he may not allow the admission to cockpit only because he knows an applicant).
In the interest of safety, admission to flight deck shall not cause distraction and/or interfere with the flight crew duties during operation of the aircraft. Persons duly authorized by the Authority, entitled to enter and remain on the flight deck in order to be
able to perform their duties, shall only be denied access by the Commander if he/she deems this necessary in the interest of safety.


ALL FLIGHTS EXCEPT FLIGHTS FROM, TO AND OVER THE UK

No person other than Flight Crew Members assigned to a flight shall have admission to or be carried on the flight deck unless that person is:

a. An operating crew member scheduled on the duty roster (e.g. personnell required for flight duties like a Senior F/O, an additional cabin attendant, a technician required for the flight).

b. A representative of the Authority responsible for certification, licensing or
inspection if this is required for performance of his official duties.

c. ((name of the airline this manual is from)) Crew Members and Crew Members of other German Airlines on duty
travel holding a valid Company ID (which includes a so called
"Zuverlässigkeitsüberprüfung" according to § 7 LuftSiG) and a valid duty travel
ticket.
- For persons under c., the Commander himself may grant admission to the
Flight Deck by filing the "Admission to Flight Deck Certificate".
- The Certificate must be stored into the Flight OPS Return Envelope.
- In the Journey Log (under Remarks) the Commander enters the name of the
Crew Member.

d. Employees of a German Airline on duty travel holding a valid Company ID (which
includes a so called Zuverlässigkeitsüberprüfung according to § 7 LuftSiG).

e. Persons necessary for the safety of the flight or persons whose business require them to be on the flight deck such as manufacturers representatives, pilot students, dispatcher or ATC-Controller on a route familiarization flight, etc.
All persons specified under d. and e. must be in possession of a duty travel ticket and the "Admission to Flight Deck Certificate", issued by the authorised
personnel prior to flight.

For all persons specified under (d) and (e) the Flight Deck Admission Certificate will be
issued only by the:
- Accountable Manager or
- Postholder Flight Operations
- In his absence, the deputy of the Postholder Flight Operations may issue the Flight Deck Admission Certificate. Deputies are the:
- Head of Policy, Planning & Standards
- Head of Fleet BAE
- Head of Fleet CRJ

f. In exceptional cases, the Accountable Manager or Postholder Flight Operations
only will issue a "Admission to Flight Deck Certificate" to other persons.

g. Persons specified under d. to f. must be in possession of a duty travel ticket and "Admission to Flight Deck Certificate" which they have to apply for from ((name of the airline this manual is from)) at least 7 days before flight. Upon application, Flight Operations will issue the "Admission to Flight Deck Certificate" with an identification number (see right side top corner).

h. The commander will receive the information of a granted "Admission to Flight Deck" which was given by the authorised personnel, prior to flight. The information to the commander may be given by means of Fax, ACARS, SMS or e-mail stating the issued number of the application for crosscheck.
_________________
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"Roger, Roger."
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Takara
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Anmeldungsdatum: 23.03.2007
Beiträge: 701
Wohnort: Bochum

BeitragVerfasst am: Do Okt 04, 2007 5:00 pm    Titel: Antworten mit Zitat

Thank you Sir Smile
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Bremen Infotag III 25.4.2008
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Hias
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Anmeldungsdatum: 25.06.2007
Beiträge: 307

BeitragVerfasst am: Di Okt 09, 2007 10:52 pm    Titel: Antworten mit Zitat

also kinners
zurück zum Thema: ich hab ja damit angefangen dass ich auf dem Flug von München nach Amsterdam und zurück keine Chance hatte ins Cockpit zu kommen bei LH.
Heute bin ich aus dem Urlaub zurückgekommen und war im Cockpit! YeahYeah Smile Bei einer 737-800 ganz vorn dabei bei den Startvorbereitungen und hab ein Schwätzchen mit dem Captain halten können. War SEHR cool Smile aber dann musste die Tür geschlossen werden und aus war der Traum.....Sad Aber war schön!


Zuletzt bearbeitet von Hias am Do Okt 11, 2007 1:27 pm, insgesamt 2-mal bearbeitet
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Typhoon88
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Anmeldungsdatum: 04.03.2007
Beiträge: 949

BeitragVerfasst am: Di Okt 09, 2007 10:55 pm    Titel: Antworten mit Zitat

cool und mit welcher airline?
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Hias
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Anmeldungsdatum: 25.06.2007
Beiträge: 307

BeitragVerfasst am: Mi Okt 10, 2007 5:46 pm    Titel: Antworten mit Zitat

TUIfly....die nehmen das vielleicht auch nicht so ernst wie LH? wer weiss....?!? Smile
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ILS
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Anmeldungsdatum: 28.02.2007
Beiträge: 384
Wohnort: Stuttgart

BeitragVerfasst am: Do Okt 11, 2007 5:28 pm    Titel: Antworten mit Zitat

Mein Gott, Jungs und Mädels:

Am Boden ist es in aller Regel kein Problem, mal reinzuschauen. Das deckt sich m.E. auch mit allen Vorschriften, denn am Boden ist auch die Cockpittür noch offiziell offen.

In der Luft ist es generell nicht mehr möglich, Ausnahmen bestätigen die Regel, dazu muss der jew. CMD allerdings die Vorschriften schon deutlich "biegen".

Wenn man am Boden auch eine Absage erhält, dann vielleicht auch deshalb, weil man im Cockpit gerade keinen Bock darauf hat, gestört zu werden. Je nachdem, wie weit die Vorbereitungen sind. Wenn man gerade noch auf den letzten Pax wartet, bevor es losgehen kann, und dann kommt einer und möchte noch reinschauen und Schwätzchen halten,.....mmmh...

Ein guter Zeitpunkt wäre vielleicht beim Aussteigen. Da ist nicht wirklich viel zu tun.
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Warteschleifendreher
Bruchpilot
Bruchpilot


Anmeldungsdatum: 28.05.2005
Beiträge: 7

BeitragVerfasst am: Do Okt 11, 2007 6:45 pm    Titel: Antworten mit Zitat

@Romeo.Mike
mein Vorschlag für Dich: Entspannen. Bremen ist Theorie. Mach den ATPL, Typrating, Linetraining, düse ein Jahr auf der 37 oder 320 rum und mach dir nicht so viel Sorgen um deine Lizenz, das mindert die Lebenserwartung.
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