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matruex Captain
Anmeldungsdatum: 07.06.2007 Beiträge: 474 Wohnort: Bremen |
Verfasst am: Di Mai 28, 2013 2:13 pm Titel: |
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ImhO77 hat folgendes geschrieben: | Pascal hat folgendes geschrieben: | Der Flughafen ist auf Grund der ganzen Feuerwehren und alarmierten Rettungswagen für dieses Flugzeug eh so gut wie oder ganz zu. Je nach Flugzeuggröße muß eine Rescue Service Kategorie eingehalten werden. Sobald auch an einem Großflughafen eine solche Mannschaft ausrücken muß, ist diese Kategorie nicht mehr für die anderen Flugzeuge sichergestellt. Deshalb wird geschlossen für Starts und Landungen. |
Guck mal da haben wir doch ein Argument. Haette man mir das gleich gesagt hättet ihr euch eine Menge Aufregung erspart.
Stattdessen feuert man mir ein ums andere Mal hanebuechene nonsense-Argumente hin. |
Das wurde bereits auf der zweiten Seite, erster Post gesagt _________________ A320 |
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felixgottwald.net Captain
Anmeldungsdatum: 11.09.2012 Beiträge: 291
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Verfasst am: Di Mai 28, 2013 2:26 pm Titel: |
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Wer lesen kann ist klar im Vorteil... _________________ Pilotenblog und Luftfahrtfotografie:
http://www.felixgottwald.net
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Alphadex Captain
Anmeldungsdatum: 06.02.2010 Beiträge: 169
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Verfasst am: Mo Jun 03, 2013 11:08 am Titel: |
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Erster Bericht der AAIB
Zitat: | Safety information
Following previous events of fan cowl door separation on A320-family aircraft, Airbus recommended that operators strictly adhere to Aircraft Maintenance Manual (AMM) task 71-13-00 for proper latching and closing of fan cowl doors after each maintenance action requiring cowl opening.
The Airbus A320-family Flight Crew Operating Manual (FCOM) Standard Operating Procedure (SOP) PRO-NOR-SOP-05 for the exterior walk-around includes a check on each engine that the fan cowl doors are closed and latched. To perform this check it is necessary to crouch down so that the latches are visible.
The Airbus ‘Safety First’ magazine, Issue 14 dated July 2012, contains an article relating to the prevention of fan cowl door loss. At that time there had been 32 reported fan cowl door detachment events, 80% of which had occurred during the takeoff phase of flight. On some occasions significant damage was caused to the aircraft, however, none of these events had resulted in a subsequent engine fire.
This event has shown that the consequences of fan cowl door detachment are unpredictable and can present a greater risk to flight safety than previously experienced.
The following Safety Recommendation is therefore made:
Safety Recommendation 2013-011
It is recommended that Airbus formally notifies operators of A320-family aircraft of the fan cowl door loss event on A319 G-EUOE on 24 May 2013, and reiterates the importance of verifying that the fan cowl doors are latched prior to flight by visually checking the position of the latches. |
Steht also sogar explizit im FCOM. Habs aber auch grad erstmal nachschlagen müssen, weil ich das bisher wohl immer überlesen hatte. |
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